FAQ
Tekniske spørsmål
Her kan du finne informasjon om ekstrapunkt, utstyr, wifi-dekning, signal ol.
Vi fører frem en ny fiberkabel til der TV er plassert. Her monterer vi en hjemmesentral på veggen, og i noen tilfeller setter vi også ut et trådløst aksesspunkt og en TV-dekoder, dersom dette er en del av leveransen. Kontakt din ISP for å få svar på nøyaktig hva som skal installeres hos deg om du lurer på dette.
Coax er ikke kompatibelt med fiober, så hvis det skal legges nytt fibernett så kan vi dessverre ikke det.
Ja, vi kan gjøre det for deg mot betaling. Merk at montørene normalt ikke har anledning til å gjøre dette på installasjonsdagen. Ta kontakt med kundeservice for priser og bestilling av slikt arbeid.
Ja, du kan fortsatt bruke dette. Ta kontakt med din internettleverandør for mer informasjon om oppsett etc.
I de fleste tilfeller legger vi opp en ny fiberkabel, og da blir ikke den eksisterende internettforbindelsen påvirket. Dersom vi benytter eksisterende fiberkabel, vil du miste nettet en kort periode mens vi kobler deg om.
Ettersom de fleste har veldig mange enheter som krever trådløst nett, rekker vi dessverre ikke det. Det er forøvrig veldig enkelt å koble opp telefoner og nettbrett; bare åpne kameraet og hold det mot QR-koden på lappen som sitter på routeren (ikke ta bilde), og du vil bli spurt om du ønsker å koble deg til det trådløse nettverket. Enkelt og greit! Dersom du har behov for mer hjelp, må du kontakte internettleverandøren din.
Kontakt leverandøren av alarmanlegget og spør dem om noe må gjøres. De fleste alarmleverandører benytter forøvrig mobilnettet for overføring av alarmer.
Kontakt leverandøren av trygghetsalarmen din og spør dem om noe må gjøres.
Ja, vi kan komme og hjelpe deg med dette. Merk at du må dekke kostnadene for dette selv. Kontakt kundeservice for bestilling.
Ja, vi kan flytte hjemmesentralen din, men vær OBS på at dette kan påvirke TV-signaler, og er ikke anbefalt av TV-leverandørene. Ønsker du å flytte hjemmesentralen etter installasjonen, må du dekke kostnaden for dette selv.
Les instruksjonen som fulgte med TV-dekoderen. Du kan også sjekke nettsidene til TV-leverandøren. Får du det ikke til, kan du kontakte din TV-leverandør for mer hjelp.
Ja, vi kan gjøre det for deg mot betaling. Merk at montørene ikke har anledning til å gjøre dette på installasjonsdagen. Ta kontakt med kundeservice for å bestille.
Hovedregelen er at TV-dekoder skal kobles til med kabel, men noen TV-leverandører har løsninger for bl.a. å bruke en Apple-TV trådløst. Sjekk med din TV-leverandør hvilke løsninger de tilbyr.
Nei, det gjør vi normalt sett ikke. Det å koble til TV-dekoderen er forøvrig veldig enkelt, bare følg instruksjonene som følger med TV-dekoderen, eller kontakt din TV-leverandør for mer informasjon.